Przejdź do treści

Wymagania Standardu Systemu Zarządzania Jakością w branży motoryzacyjnej wg IATF16949:2016

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE: PRZEGLĄD I INTERPRETACJA WYMAGAŃ IATF16949:2016 ORAZ ISO9001:2015

Czas trwania szkolenia: 2 dni

 

Program szkolenia:

 

 

  1. Wprowadzenie do Systemów Zarządzania Jakością w motoryzacji
  2. Wybrane terminy i definicje
  3. Podejście procesowe
  4. Kontekst organizacji

- zrozumienie organizacji i jej kontekstu

- oczekiwania stron zainteresowanych

- procesy

  1. Przywództwo

- Przywództwo i zaangażowanie

- Polityka jakości

- role, odpowiedzialności i uprawnienia

  1. Planowanie

- Ryzyka i szanse

- Cele jakościowe

- Planowanie zmian

  1. Wsparcie

- Zasoby

- Kompetencje

- Świadomość

- Komunikacja

- Udokumentowane informacje

  1. Działania operacyjne

- Planowanie i nadzór nad działaniami

- Wymagania dla wyrobów i usług

- Projektowanie i rozwój wyrobów i usług

- Nadzór nad procesami, wyrobami i usługami z zewnątrz

- Produkcja i dostarczanie usług

- Zwolnienie wyrobów i usług

- Nadzór nad niezgodnymi wyjściami

  1. Ocena efektów działania

- Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena

- Audit wewnętrzny

- Przegląd zarządzania

  1. Doskonalenie

- Niezgodności i działania korygujące

- Ciągłe doskonalenie


Szkolenie otwarte: Przegląd i interpretacja wymagań IATF16949:2016 oraz ISO9001:2015

Czas trwania szkolenia: 2 dni

Koszt szkolenia: dla 1 osoby wynosi 1950zł netto, dla każdej kolejnej osoby z tej samej firmy: -10%.

 

Program szkolenia:

 

 

  1. Wprowadzenie do Systemów Zarządzania Jakością w motoryzacji
  2. Wybrane terminy i definicje
  3. Podejście procesowe
  4. Kontekst organizacji

- zrozumienie organizacji i jej kontekstu

- oczekiwania stron zainteresowanych

- procesy

  1. Przywództwo

- Przywództwo i zaangażowanie

- Polityka jakości

- role, odpowiedzialności i uprawnienia

  1. Planowanie

- Ryzyka i szanse

- Cele jakościowe

- Planowanie zmian

  1. Wsparcie

- Zasoby

- Kompetencje

- Świadomość

- Komunikacja

- Udokumentowane informacje

  1. Działania operacyjne

- Planowanie i nadzór nad działaniami

- Wymagania dla wyrobów i usług

- Projektowanie i rozwój wyrobów i usług

- Nadzór nad procesami, wyrobami i usługami z zewnątrz

- Produkcja i dostarczanie usług

- Zwolnienie wyrobów i usług

- Nadzór nad niezgodnymi wyjściami

  1. Ocena efektów działania

- Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena

- Audit wewnętrzny

- Przegląd zarządzania

  1. Doskonalenie

- Niezgodności i działania korygujące

- Ciągłe doskonalenie


AUDIT WEWNĘTRZNY: Wykonywanie wewnętrznego auditu systemu wg IATF16949 u Klienta w zakładzie

Czas trwania: 1 dzień, 2 dni lub 3 dni w zależności od zakresu auditu

 

Zakres:

 

Na zlecenie Klienta przeprowadzimy wewnętrzny audit systemu na zgodność z wymaganiem standardu IATF16949 oraz Specyficznych Wymagań Klientów (CSR). Również w językach angielskim i niemieckim.

 

Audit może być ukierunkowany na konkretne wymaganie lub wymagania IATF16949 lub też być wykonany w całym zakresie certyfikacji.


Dzięki takiemu podejściu będzie można zweryfikować skuteczność i efektywność wszystkich ustanowionych procesów zgodnie z mapą procesów oraz potencjały do doskonalenia.

 

Audit może być przeprowadzony przez naszego eksperta samodzielnie lub też w ramach zespołu audytującego, w skład którego Klient może wskazać innych wewnętrznych auditorów systemu lub tzw. obserwatorów, dla których będzie to bardzo dobra praktyka na podnoszenie własnych kwalifikacji auditorskich.


AUDIT ZEWNĘTRZNY: Auditowanie dostawców Klienta na zgodność z IATF16949(również w językach angielskim i niemieckim)

Czas trwania: 1 dzień lub 2 dni w zależności od zakresu auditu

 

Zakres:

 

Na zlecenie Klienta przeprowadzimy zewnętrzny audit systemu na zgodność z wymaganiem standardu IATF16949 oraz Specyficznych Wymagań Klientów (CSR). Również w językach angielskim i niemieckim.

 

Audit może być ukierunkowany na konkretne wymaganie lub wymagania IATF16949 lub też być wykonany w całym zakresie certyfikacji.


Dzięki takiemu podejściu będzie można zweryfikować skuteczność i efektywność wszystkich ustanowionych procesów zgodnie z mapą procesów oraz potencjały do doskonalenia.

 

Audit taki będzie przeprowadzony w ramach zespołu audytującego Klienta (np. wspólnie z SQD), w skład którego Klient wskaże innych wewnętrznych auditorów systemu lub tzw. obserwatorów, dla których będzie to bardzo dobra praktyka na podnoszenie własnych kwalifikacji audytorskich.


Rozwój dostawców Klienta w zakresie systemu zarządzania jakością wg IATF16949

Czas trwania: do indywidualnego ustalenia z Klientem

 

Zakres:

 

Na zlecenie Klienta przejmiemy temat rozwoju/ wsparcia w rozwoju danego, konkretnego dostawcy Klienta.
Z racji znajomości języka angielskiego i niemieckiego wsparcie możliwe jest również względem dostawców zagranicznych.
Praca z dostawcą może być całkowicie oddelegowana naszemu ekspertowi bądź też w ramach wspólnej pracy nad dostawcą.

 

Celem może być na przykład:
- wdrożenie wewnętrznych auditów systemu, procesu i produktu
- wdrożenie procesu zatwierdzania procesu i produktu wg PPAP/ VDA2
- zarządzanie dostawcami
- rozwijanie dostawcy z poziomu ISO9001 do IATF16949